Încărcare
Am găsit dovada indirectă, dar indubitabilă, că epidemia NU a fost declarată niciodata în mod oficial pe teritoriul Romănia.
Culmea penibilului cu care se poate acoperi o autoritate statală este că această dovadă se regăsește într-o ordonanță de urgență, emisă în 11 februarie 2020, chiar de guvernul Orban, cu scopul “pregătirii” pentru asa-zisul razboi contra covid-19 (cât de “eficientă” și de “coerentă” a fost această pregătire s-a văzut ulterior; pe parcurs, însă, presedintele, premierul și “specialiștii” care s-au transformat ulterior în idoli falși ai stării de urgentă/alertă, au bagatelizat riscul de răspândire a așa-zisei molime).
Astfel, potrivit art. 8 alin. 1 din OUG nr. 11/2020, în cazul epidemiilor/pandemiilor sau situațiilor de urgență de sănătate publică internaționale declarate de OMS, dacă există un risc iminent pentru sănătatea publică, cu respectarea Regulamentului sanitar internațional (2005), la propunerea Grupului tehnic de experți ai Ministerului Sănătății, ministrul sănătății instituie carantina pentru persoanele care intră pe teritoriul României din zonele afectate, ca măsură de prevenire și limitare a îmbolnăvirilor.
Așadar, carantina nu se instituie în mod discreționar de ministrul sănătății, ci numai DACĂ EXISTĂ un risc iminent pentru sănătatea publică, și numai cu respectarea unui regulament sanitar internațional, în baza unei propuneri a unui grup tehnic de experți. Oricum, carantina se instituie numai în ce îi privește pe cetățenii români care vin în țară din zonele afectate, nu și în privința celor de acasă.
Cu atât mai puțin epidemia/pandemia nu se declară în mod discreționar, ci numai cu întrunirea acestor condiții stricte. Era, deci, necesar un ordin distinct al ministrului sănătății care să declare epidemie/pandemie pe teritoriul național.
A susține că starea de epidemie/pandemie se instaurează în virtutea inerției sau pentru că așa este peste tot în lume este ridicol și descalificant. Cu toate acestea, exact asta a declarat guvernul ieri, iar Curtea de apel a andosat (cel puțin aparent) aceasta absurditate.
Cu sau fără respectarea acestor condiționalități, s-a emis un astfel de ordin în data de 12 martie, cu două zile înainte de instituirea stării de urgență, dar la mai mult de o lună de la emiterea OUG nr.11/2020.
Potrivit art. 1 alin.2 din Ordinul MS nr.414/2020, „se instituie măsura de carantină instituționalizată pentru persoanele asimptomatice care intră pe teritoriul României venind din zonele cu transmitere comunitară extinsă afectate de COVID-19 (zona roșie), pentru o perioadă de 14 zile, în spații special amenajate puse la dispoziție de către autoritățile locale".
Faptul că acest ordin de instituire a carantinei se referă doar la cetățenii romani care revin din străinătate înseamnă că lasă neacoperite celelalte situații, adică avem proba indubitabilă că în Romania, spre deosebire de orice alt stat membru al Uniunii Europene, nu s-a declarat în mod oficial starea de epidemie/pandemie.
Consecințele sunt incalculabile și se vor vedea după ce se vor fi declanșat procesele (penale sau civile) pentru malpraxis medical și pentru despăgubiri pentru falimentarea micro și macro a economiei.
De precizat că Avocatul Poporului a atacat și textul art. 8 din OUG nr.11/2020 la CCR, întrucât stabilește limitări ale libertății de circulație a cetățenilor români, deși nu este lege, în sensul de act juridic al Parlamentului. Dacă excepția se va fi admis – așa cum este previzibil – toți cei afectați vor putea cere despăgubiri și tragerea la răspundere penală a vinovaților, în principal a „statuilor” suite pe nedrept pe soclul pandemiei.
PS: Întrucât, fără voia mea, dl Arafat m-a transformat într-un fel de adversar, pomenindu-mă mai peste tot pe unde îl duc periplurile sale zilnice multiple pe la televiziuni, îl întreb în mod public:
Cred că, de la înălțimea celor 63 de procente de încredere a publicului în domnia sa, nu poate refuza un astfel de răspuns.
PPS: Nu plecați, că mai am câteva chestii în tolba