Condamnări de la 6 luni la 3 ani pentru încălcarea Legii 175 din 1994

privind arborarea drapelului României, intonarea imnului naţional şi folosirea sigiliilor cu stema României de către autorităţile şi instituţiile publice


07:27timp citire
522accesări
172cititori
salvare

DONAȚI PENTRU SUSȚINEREA ZIARULUI:


În data de 10.06.2020, Camera Deputaților a transmis Senatului României, propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Legii nr. 75/1994 privind arborarea drapelului României, intonarea imnului naţional şi folosirea sigiliilor cu stema României de către autorităţile şi instituţiile publice.


Textul propus

Articol unic. — Legea nr. 75/1994 privind arborarea drapelului României, intonarea imnului național și folosirea sigiliilor cu stema României de către autoritățile și instituțiile publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 237 din 26 august 1994, cu completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:

1. După articolul 20 se introduce un nou articol, art. 201, Cu următorul cuprins:

"Art. 201 — Profanarea drapelului României, intonarea imnului național al României cu alt text sau cu altă partitură decât cele stabilite de lege, precum și orice manifestare publică săvârșită cu intenția de a defăima drapelul României sau imnul național al României, se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 3 ani."

2. La articolul 24 alineatul (1), litera i) se abrogă


Opinia naționalistului patriot:

Inițiativa legislativă aduce o ușoară corecție față de textul inițial, însă nu rezolvă următoarele situații cu care România a fost deja confruntată. Există numeroase situații în care considerăm că însemnele și simbolurile naționale ale României au fost batojorite. Aceste ofense au fost aduse de-a lungul timpul cu acordul tacit al diverselor guverne. Aceste guverne au respectat mai mult drepturi prost înțelese ale minorităților decât demnitatea majorității și spiritul legii. Sufterfugii permise de o legislație prost întocmită au permis ca pe teritoriul României drapelul României să dispară de pe instituțiile aparținând statului. Alte subterfugii au permis ca arborarea drapelului altor națiuni sau etnii să fie semnificativ mai accentuată față de prevederile legale.

De aceea orice naționalist patriot (nu extremist) consideră că este firesc ca legea să clarifice unele aspecte care să elimine într-o foarte mare măsură riscul încălcării demnității poporului român în propria lui țară.

Iată câtva propuneri de completare a Legii:

1. După articolul 2 se introduce un nou articol, art. 21 cu următorul cuprins:

  • Art.. 21 - Drapelul României este singurul drapel care poate fi arborat edificiile şi în sediile autorităţilor şi instituţiilor publice aflate pe teritoriul României; Este interzisă arborarea oircăror alte drapele indiferent de simbolistica și semnificația acestora.

2. După articolul 6 din Norma de aplicare se introduce un nou articol. art. 61 cu următorul cuprins:

  • Art. 61 -
    • a) Distanța maximă între drapelul României și drapelele altor state nu poate depăși înălțimea catargului sau lățimea cea mai mare a oricăruia dintre drapele
    • b) Drapelul României se va arbora în raportul 1:1 pentru fiecare alt drapel diferit de cel al României

3. Art.24 alin.(2) din Norma metodologică va avea următorul cuprins:

  • Contravențiile prevăzute la alin. (1) lit. a), e) și k) se sancționează cu amendă de la 5.000 lei la 15.000 lei, iar cele prevăzute la lit. b), c), d), f), g), h), i), j) și l), cu amendă de la 25.000 lei la 50.000 lei.

4. Art.24 alin.(3) din Norma metodologică va avea următorul cuprins:

  • Constatarea contravenției și aplicarea amenzii se fac de către poliție și se aplică persoanelor fizice vinovate de săvârșirea contravenției, indiferent că acesta persoană fizică sau reprezintă o persoană juridică.

5. După art.24 din Norma metodologică se introduce art.241 cu următorul cuprins:

  • Art. 241
    • a) Cuantumul contravențiilor se majorează cu 100% în cazul în care persoana fizică vinovată de săvârșirea contravenției a mai fost sancționată anterior pentru aceeași abatere
    • b) Contravențiile prevăzute în prezenta normă nu pot fi achitate de către instituțiile de stat sau de către persoanele juridice.
    • c) Refuzul a constata sau de a aplica sancțiunile corespunzătoare prevăzute în prezentele norme, constitutie abatere disciplinară.

 

Stimați cititori!

Vă invităm să ne scrieți propunerile dvs. cu privire la aspectele prezentate sau la orice alte aspecte legate de prevederile Legii 75/2004 și ale Hotărârii Guvernului 1157/2001.

Le puteți scrie în comentariile de mai jos sau le puteți trimite pe adresa redacției.


Expunerea de motive a inițiatorilor

Constituția României a consfințit drapelul României și imnul național al României drept simboluri naționale. (art. 12)

În acest sens, în anul 1994, Legea nr. 75 privind arborarea drapelului României, intonarea imnului național și folosirea sigiliilor cu stema României de către autoritățile și instituțiile publice a introdus reglementări privind arborarea drapelului și intonarea imnului național.

Totodată, legiuitorul ă delegat competența, reglementând că, în aplicarea legii, Guvernul va adopta norme referitoare la aceste simboluri naționale, în funcție de natura acțiunilor și manifestărilor, precum și de atribuțiile specifice care revin autorităților și instituțiilor publice.

Tocmai în anul 2001, Guvernul a adoptat Hotărârea nr. 1.157/2001 pentru aprobarea Normelor privind arborarea drapelului României, intonarea imnului național și folosirea sigiliilor cu stema României.

Atât Legea nr. 75/1994 (art. 20) cât și Hotărârea Guvernului nr. 1.157/2001 (art. 22) impun o obligație universală de respect a simbolurilor naționale, conform căreia - Cetățenii sunt datori să manifeste respect față de drapelul și imnul național al României și să nu comită nici un act prin care s-ar aduce ofensa acestora.

În ceea ce privește sancțiunea acestei obligații, aceasta a fost reglementată la nivel penal prin Codul penal din 1968, în vigoare până la data de 31 ianuarie 2014. Astfel, acesta prevedea - Orice manifestare prin care se exprimă dispreț pentru însemnele României se pedepsește cu închisoare de la 6/un/la 3 ani. .... (art. 236)

Ulterior, Codul penal din 2009, in vigoare din data de 1 februarie 2014, a omis prevederea acestei infracțiuni.

Astfel, in prezent, lipsind prevederea penală, Hotărârea Guvernului nr. 1.157/2001 nu stabilește decât un regim juridic contravențional, in condițiile in care unele dintre aceste fapte care constituie contravenții atentează la însăși ființa națională.

Această situație este cu atât mai gravă cu cât Constituția României stipulează: Sunt interzise de lege defăimarea tării și a națiunii... (art. 30.alin. (7)).

În consecință, propunerea legislativă dispune că - Profanarea drapelului României, intonarea imnului național al României cu alt text sau cu altă partitură decât cele stabilite de lege, precum și orice manifestare publică săvârșită cu intenția de a defăima drapelul României sau imnul național al României, se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 3 ani.

Această inițiativă vine în contextul în care fiecare stat membru al Uniunii Europene din care facem parte duce această politică de câștigare a respectului, inclusiv prin instrumentul legislativ, în acest sens, țin exemplu elocvent de democrație consolidată fiind Germania, care sancționează penal orice manifestări împotriva simbolurilor naționale.

În epoca globalizării, considerăm că simbolurile naționale trebuie apărate de lege in mod concret si eficace.

Având in vedere argumentele anterioare, depunem spre dezbatere și adoptare propunerea legislativă - LEGE pentru modificarea și completarea Legii nr. 75/1994 privind arborarea drapelului României, intonarea imnului național ,vi folosirea sigiliilor cu stema României de către autoritățile și instituțiile publice.


Invităm inițiatorii să își expună punctul de vedere față de propunerile aduse de noi.

Inițiatorii sunt: Baciu Gheorghe; Bădulescu Dorin-Valeriu; Covaciu Severica-Rodica; Iliescu Cătălin Lucian; Ionaşcu Gabi; Lungu Vasile-Cristian; Bozianu Nicoleta-Cătălina; Codreanu Constantin; Mocanu Adrian; Moise Costin-Sebastian; Paşcan Emil-Marius; Sămărtinean Cornel-Mircea; Teacă Alexandru; Todoran Adrian-Mihăiţă.

TRANSMITE ARTICOLUL PRIN EMAIL

DONAȚI PENTRU SUSȚINEREA ZIARULUI:

Salvează la mărimea de: 10px 11px 12px
Despre autor

Liviu Cornel Popa

Redactor Șef

Lista articolelor publicate în Ziarul România Rațională

20.09.2020
238 afișări
14.09.2020
353 afișări
12.09.2020
94 afișări
12.09.2020
274 afișări
30.08.2020
227 afișări
18.08.2020
248 afișări
17.08.2020
373 afișări
11.08.2020
673 afișări
28.07.2020
109 afișări
23.07.2020
460 afișări
16.07.2020
172 afișări
15.07.2020
212 afișări
14.07.2020
550 afișări
08.07.2020
307 afișări
06.07.2020
562 afișări
01.07.2020
3.154 afișări
01.07.2020
329 afișări
30.06.2020
194 afișări
29.06.2020
562 afișări
28.06.2020
536 afișări
28.06.2020
503 afișări
27.06.2020
452 afișări
27.06.2020
512 afișări
24.06.2020
815 afișări
22.06.2020
378 afișări
22.06.2020
575 afișări
18.06.2020
522 afișări
16.06.2020
1.526 afișări
15.06.2020
205 afișări
14.06.2020
835 afișări
14.06.2020
529 afișări
13.06.2020
501 afișări
12.06.2020
227 afișări
12.06.2020
775 afișări
10.06.2020
790 afișări
08.06.2020
39.245 afișări
04.06.2020
721 afișări
03.06.2020
526 afișări
01.06.2020
626 afișări
31.05.2020
528 afișări
30.05.2020
392 afișări
28.05.2020
479 afișări
27.05.2020
471 afișări
26.05.2020
683 afișări
21.05.2020
696 afișări
21.05.2020
680 afișări